Kampanjen slutar om:

Vanliga frågor och svar

Betalning

Vilka betalsätt erbjuder ni?
Du kan betala via kort, via direktbetalning i din bank, på faktura eller genom delbetalning. Läs mer om varje betalsätt i kassan eller bland köpvillkoren.
Jag har inte fått min faktura?
Fakturan skickas via e-post. Du får fakturan i din mejl i samband med att varan skickas från vårt lager. Om den inte dykt upp, eller om du vill ha en kopia kan du ringa Klarna (som sköter våra fakturor och delbetalningar) på 08 - 120 120 00 eller logga in på Mitt Klarna.
Jag har en fråga om min faktura?
Enklast är att kontakta Klarna - som är de som sköter våra fakturor och delbetalningar - på 08 - 120 120 00 för att få hjälp med frågor som rör din faktura.
Hur fungerar det här med faktura?
Samtidigt som vi skickar din order skickas en faktura via mail till den mail du angivit vid ordertillfället. Du har 14 dagar i kredittid. Om du i efterhand vill delbetala går det utmärkt - följ bara anvisningarna på faktura. Vi använder Klarna som fakturerings- och delbetalningstjänst.
Går det att köpa produkter på avbetalning hos er?
Det går alldeles utmärkt. Vi erbjuder 3, 6, 12 eller 24 månaders avbetalning. Läs mer i kassan för fullständiga villkor och tillfälliga specialkampanjer.
Är det verkligen säkert att betala med kort?
För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar i Länna Sports webbshop samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto- & kreditkorts-betalningar. Säkerheten är därför en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. Länna Sport får ALDRIG reda på några kortuppgifter. Du kan läsa mer på www.dibs.se eller ringa oss på 08-771 19 00. Läs också gärna Rådet för E-handelscertifierings rapport om www.lannasport.se.
Sparar ni mina kortuppgifter?
Nej. Då alla kortbetalningar går via DIBS (www.dibs.se) får Länna Sport AB aldrig ta del av dina kortuppgifter.

Returer, byten och reklamationer

Jag vill byta en vara jag beställt, hur gör jag?
1. Registrera ditt byte på Mina sidor och ange vilken färg/storlek du vill byta till.
2. Packa artiklarna, tejpa ihop paketet och klistra på den medföljande returfraktsedeln. Klistra inget direkt på orginalkartongen. Vi står för frakten vid byten - gäller dock ej skidor, cyklar och hockeyklubbor. Lämna in paketet hos ett ombud för Postnord.
3. Vi packar upp ditt paket, och skickar ut din bytesvara.
Jag vill returnera en vara jag beställt, hur gör jag?
1. Registrera din retur på Mina sidor.
2. Packa artiklarna, tejpa ihop paketet och klistra på den medföljande returfraktsedeln. Klistra inget direkt på orginalkartongen. Returfraktsedeln som vi skickar med i paketet är förbetald men en kostnad på 99:- debiteras vid en retur. Skrymmande artiklar som skidor, cyklar och hockeyklubbor kostar upp till 499:- att retunera. Byten är kostnadsfria.
3. Vi packar upp ditt paket, debiterar vi dig för returfrakten och återbetalar resterande belopp. Du får ett mail när vi behandlat din retur.
Jag har gjort en retur - har ni tagit emot den?
Så fort vi tagit emot och granskat din retur mailar vi dig och - förutsatt att allt är godkänt - återbetalar vi dig beloppet. Då vi inte har fria returer debiterar vi dig 99:- i returfrakt. Om du inte fått något mail har vi alltså inte hanterat din retur ännu. En retur kan ta upp till 10 arbetsdagar att behandla.
Jag vill göra en reklamation - hur går det till?
För snabbast behandling din reklamation skickar du bilder på din vara till order@lannasport.se. Därefter får du instruktioner hur du ska gå tillväga med reklamationen. Skriv "Reklamation" i ämnesraden och glöm inte bifoga ditt ordernummer. Avser din reklamation en hockeyprodukt? Läs mer i nästa fråga:
Jag vill göra en reklamation på en hockeyprodukt - hur går det till?
För att enklast kunna avgöra om det är ett reklamationsärende så behöver vi minst tre foton av skadan. Är det en hockeyklubba du vill reklamera ber vi dig att fota klubban runt brottet, klubban i helhet och baksidan av skaftet med klubbans fabrikationsnummer. Fota gärna från olika vinklar. Gäller det någon annan hockeyprodukt kan du skicka en bild där skadan uppstått.
Maila bilderna till hockey@lannasport.se.
Skriv "Reklamation" i ämnesraden och glöm inte bifoga ditt ordernummer.

Om Länna Sport

Jag gillar ert sortiment! Kan jag se det på riktigt någonstans?
Ja, vi har en 3900 kvm stor butik i Skogås/Länna. Du finner oss på Gamla Nynäsvägen 604, 142 51 Skogås. Välkommen!

Kontakta oss

Din kundvagn

Kundvagnen är tom
0 st 0:-
Till kassan
Fri frakt
14 dagars öppet köp
Trygg och säker betalning
Stäng