• HANDLA MED KLARNA
  • FRI FRAKT ÖVER 399 KR*
  • SNABBA LEVERANSER
  • KÖP ONLINE - HÄMTA I BUTIK
Om Länna Sport  Kontakta oss

Kundtjänst

Här nedanför ser du våra vanligaste frågor och svar. Hittar du inte svar på din fråga där är du varmt välkommen att fylla i formuläret längre ner på sidan.

Vanliga frågor och svar

Betalning

Vilka betalsätt erbjuder ni?
Du kan betala via kort, via direktbetalning i din bank, på faktura eller genom delbetalning. Läs mer om varje betalsätt i kassan eller bland köpvillkoren.
Jag har inte fått min faktura?
Fakturan skickas via e-post. Du får fakturan i din mejl i samband med att varan skickas från vårt lager. Om den inte dykt upp, eller om du vill ha en kopia kan du ringa Klarna (som sköter våra fakturor och delbetalningar) på 08 - 120 120 00 eller logga in på Mitt Klarna.
Jag har en fråga om min faktura?
Enklast är att kontakta Klarna - som är de som sköter våra fakturor och delbetalningar - på 08 - 120 120 00 för att få hjälp med frågor som rör din faktura.
Hur fungerar det här med faktura?
Samtidigt som vi skickar din order skickas en faktura via mail till den mail du angivit vid ordertillfället. Du har 30 dagar i kredittid. Om du i efterhand vill delbetala går det utmärkt - följ bara anvisningarna på fakturan. Vi använder Klarna som fakturerings- och delbetalningstjänst.
Går det att köpa produkter på avbetalning hos er?
Det går alldeles utmärkt. Vi erbjuder 3, 6, 12 eller 24 månaders avbetalning. Läs mer i kassan för fullständiga villkor och tillfälliga specialkampanjer.
Är det verkligen säkert att betala med kort?
För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar i Länna Sports webbshop samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto- & kreditkorts-betalningar. Säkerheten är därför en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. Länna Sport får ALDRIG reda på några kortuppgifter. Du kan läsa mer på www.dibs.se eller ringa oss på 08-771 19 00. Läs också gärna Rådet för E-handelscertifierings rapport om www.lannasport.se.
Sparar ni mina kortuppgifter?
Nej. Då alla kortbetalningar går via DIBS (www.dibs.se) får Länna Sport AB aldrig ta del av dina kortuppgifter.

Returer, byten och reklamationer

Jag vill byta en vara jag beställt, hur gör jag?
Du har 14 dagars bytesrätt från det att du mottagit din order. Bytesrätten gäller ej specialanpassade produkter, tex föreningskläder med tryck, skidor utan bindningsplatta eller bad- och underkläder.
  • Lägg en ny order på den vara du vill byta till.
  • Logga gärna in på Mina sidor och registrera bytet. Packa order, tejpa ihop paketet och klistra på den medföljande returfraktsedeln. Klistra inget direkt på originalkartongen.
  • Lämna in paketet hos ett ombud för Postnord, glöm inte att be om inlämningskvitto.
  • Vid betalning med faktura finns möjlighet att pausa fakturan på Mitt Klarna under tiden som bytet behandlas.
Jag vill returnera en vara jag beställt, hur gör jag?
  • Registrera din retur på Mina sidor
  • Packa artiklarna, tejpa ihop paketet och klistra på den medföljande returfraktsedeln. Klistra inget direkt på orginalkartongen. Returfraktsedeln som vi skickar med i paketet är förbetald men en kostnad på 99:- debiteras vid en retur. Skrymmande artiklar som skidor, cyklar och hockeyklubbor kostar upp till 499:- att returnera. Byten är kostnadsfria.
  • När vi har mottagit din retur uppdaterar vi din faktura samt debiterar 99:- för returfrakten. Se prislista för att returnera skrymmande varor.
Jag har gjort en retur - har ni tagit emot den?
Så fort vi tagit emot och granskat din retur mailar vi dig och - förutsatt att allt är godkänt - återbetalar vi dig beloppet. Då vi inte har fria returer debiterar vi dig 99:- i returfrakt. Se prislista för att returnera skrymmande varor.Om du inte fått något mail har vi alltså inte hanterat din retur ännu. En retur kan ta upp till 10 arbetsdagar att behandla.
Jag vill göra en reklamation - hur går det till?
För snabbast behandling din reklamation skickar du bilder på din vara till order@lannasport.se. Därefter får du instruktioner hur du ska gå tillväga med reklamationen. Skriv "Reklamation" i ämnesraden och glöm inte bifoga ditt ordernummer. Avser din reklamation en hockeyprodukt? Läs mer i nästa fråga:
Jag vill göra en reklamation på en hockeyprodukt - hur går det till?
För att enklast kunna avgöra om det är ett reklamationsärende så behöver vi minst tre foton av skadan. Är det en hockeyklubba du vill reklamera ber vi dig att fota klubban runt brottet, klubban i helhet och baksidan av skaftet med klubbans fabrikationsnummer. Fota gärna från olika vinklar. Gäller det någon annan hockeyprodukt kan du skicka en bild där skadan uppstått.
Maila bilderna till hockey@lannasport.se.
Skriv "Reklamation" i ämnesraden och glöm inte bifoga ditt ordernummer.

Om Länna Sport

Jag gillar ert sortiment! Kan jag se det på riktigt någonstans?
Ja, vi har en 3900 kvm stor butik i Skogås/Länna. Du finner oss på Gamla Nynäsvägen 604, 142 51 Skogås. Välkommen!

Kontakta oss

Fyll i formuläret nedan eller maila oss på order@lannasport.se eller ring 08-771 19 00.

Genom att använda detta formulär samtycker jag till att de personuppgifter jag uppgett registreras och behandlas i syfte att kunna hjälpa mig med mitt ärende. Behandlingen följer integritetspolicyn hos Länna Sport AB.

NYHETSBREV

Vill du ta del av våra senaste nyheter och erbjudanden?

Din varukorg(0 st)

Varukorgen är tom
Totalt: 0 kr
Till kassan